Infolinia 33 444 88 80

FAQ

1. Co zrobić aby móc jeździć Polskim Rowerem?
– wypełnij formularz rejestracyjny w zakładce REJESTRACJA
– sprawdź pocztę i kliknij w link aktywacyjny otrzymany w mailu (sprawdź również folder SPAM – tam czasem „wpadają” nasze maile)
– doładuj swoje konto w systemie kwotą co najmniej 10 zł (opłata bezzwrotna i zarazem minimum aby wypożyczyć rower. Jeśli chcesz jeździć nim dłużej bez obaw że zabraknie Ci środków na kolejne wypożyczenia, doładuj konto kwotą 12-15 zł)
– pobierz aplikację Filfri – Polski Rower z Google Play lub App Store
– udaj się do najbliższej stacji Polskiego Roweru

2. Jaka jest minimalna kwota wymagana do wypożyczenia roweru?
Minimalna kwota na koncie Użytkownika to 10 zł. Jeśli saldo będzie niższe – wypożyczenie nie będzie możliwe. Sugerujemy utrzymywanie salda ok. 12 – 15 zł aby bez obaw o czas korzystać z rowerów nawet podczas dłuższych przejazdów bez potrzeby częstego doładowywania konta

3. Jak mogę doładować konto?
Zaloguj się na swoje konto w systemie, kliknij w zakładkę ZASILENIE KONTA.  Wybierz kwotę doładowania. System automatycznie przekieruje Cię do systemu przelewy24.pl w którym masz do wyboru wiele rodzajów przelewów błyskawicznych. Po zakończonej transakcji i doładowaniu konta system przekieruje Cię z powrotem na Twoje konto. Sprawdź czy saldo Twojego zgadza się z kwotą doładowania

4. Skąd mogę pobrać aplikację?
Aplikację Filfri-Polski Rower dla Androida możesz pobrać ze sklepu Play, a dla iOS z App Store

5. Jak mogę wypożyczyć rower?
Możesz to zrobić dwiema metodami – przy użyciu klawiatury w stacji oraz aplikacji mobilnej.
Pamiętaj jednak o wcześniejszym zarejestrowaniu się

Wypożyczenie przy użyciu klawiatury w stacji:
– podejdź do terminala (ekran jest domyślnie wyłączany aby oszczędzać energię)
– dotknij zielonego przycisku ENTER na klawiaturze aby włączyć ekran
– wybierz język i kliknij ENTER
– wprowadź numer telefonu w z prefiksem 48 xxx xxx xxx (prefiks 48 przed numerem jest bardzo ważny. Jeśli go nie wpiszesz system nie rozpozna Twojego numeru)
– wprowadź PIN
– wprowadź numer wybranego roweru – tylko 4 cyfry – bez prefiksu 02
– usłyszysz komunikat głosowy, a na ekranie pojawi się numer slotu i kod do zapięcia szyfrowego którego możesz użyć w przypadku przepełnienia stacji

– pobierz wybrany rower ze stojaka popychając go lekko do przodu, a następnie pociągnij do tyłu. Elektrozamek powinien zwolnić rower

Ważne: Przy wypinaniu roweru ze stojaka nie jest konieczne używanie dużej siły. Wystarczy że najpierw popchniesz rower lekko do przodu, a później pociągniesz lekko do tyłu. Elektrozamek zwolni Twój rower

Przy użyciu aplikacji mobilnej:
– pobierz aplikację Filfri – Polski Rower z Google Play lub App Store
– przy logowaniu podaj swój numer telefonu z prefiksem 48 xxx xxx xxx oraz PIN
– wybierz zakładkę WYPOŻYCZ ROWER
– wybierz stację przy której aktualnie się znajdujesz
– wybierz numer roweru
– poczekaj kilka sekund na komunikację serwera ze stacją
– na ekranie pojawi się informacja z którego stojaka możesz pobrać rower oraz usłyszysz komunikat głosowy
– pobierz wybrany rower ze stojaka popychając go lekko do przodu, a następnie pociągnij do tyłu

6. Jak mogę zwrócić rower do stacji?
Zwrotu możesz dokonać na dwa sposoby:

Poprzez wstawienie roweru do wolnego stojaka
– wybierz wolny stojak rowerowy, wprowadź do zamka uchwyt dokujący i popchnij do przodu aż usłyszysz charakterystyczny klik zamka
– poczekaj 5 sekund na odczyt identyfikatora roweru w zamku
– pociągnij rower do siebie w celu sprawdzenia czy został poprawnie zamknięty
– usłyszysz komunikat – Dziękujemy za zwrot roweru
– możesz sprawdzić na wyświetlaczu w terminalu czy prostokąt odpowiadający Twojemu rowerowi zapalił się na zielono jeśli tak – zwrot został prawidłowo przyjęty
WAŻNE: Nie musisz dokonywać żadnych dodatkowych czynności – system sam wykryje zwrot roweru i go rozliczy

Zwrot poprzez zapięcie szyfrowe gdy stacja jest pełna
– podejdź do wybranej stacji z wypożyczonym rowerem i naciśnij zielony klawisz ENTER
– zaloguj się do systemu i podaj swój numer telefonu oraz PIN
– zwracaj uwagę na komunikaty pojawiające się na terminalu stacji
– na ekranie pojawi się komunikat: Czy chcesz wypożyczyć rower? Należy kliknąć czerwony przycisk ZWROT
– za pomocą strzałek na klawiaturze – cyfry 4 i 6 wybierz numer stojaka do którego zapinasz zwracany rower
– podaj numer zwracanego roweru i kliknij klawisz ENTER
– możesz teraz użyć zapięcia szyfrowego aby zapiąć zwracany rower do innego roweru
– rower do którego przypinasz zwracany rower otrzyma w systemie status serwisowany

7. Ile stacji Polskiego Roweru znajduje się w Jastrzębiu Zdroju?
Jastrzębski system Polskiego Roweru składa się z 4 stacji:
DH Domus – Al. Piłsudskiego
Urząd Miasta – Al. Piłsudskiego
Park Zdrojowy – ul. Witczaka
Targowisko Miejskie – ul. Podhalańska

8. Do czego służy numer telefonu i PIN oraz login i hasło?
Numer telefonu i PIN służą do wypożyczenia roweru w stacji i logowania do aplikacji mobilnej
Login i hasło służą do logowania do panelu użytkownika

9. Co oznacza 6-cyfrowy numer roweru?
Numer każdego Polskiego Roweru składa się z 6 cyfr – np. 021111
02 to prefiks Jastrzębia Zdroju który przy wypożyczeniu w terminalu pojawia się na ekranie
1111 to numer roweru który należy wpisać przy użyciu klawiatury

Pamiętaj: Zawsze wpisuj tylko 4 cyfry numeru roweru

10. Z kim kontaktować się w celu uzyskania pomocy?
W przypadku jakichkolwiek pytań lub problemów związanych z Polskim Rowerem skontaktuj się z naszą infolinią pod numerem 33 444 88 80

11. Czy możliwa jest rejestracja bez dostępu do Internetu?
Nie. Rejestracji można dokonać na polskirowermiejski.pl jedynie za pośrednictwem przeglądarki internetowej na komputerze lub urządzeniu mobilnym

12. Ile kosztuje wypożyczenie Polskiego Roweru?
Od 0 do 20 minuty – 0 zł
Od 21 do 60 minuty* – 1 zł
Od 61 do 120 minuty* – 2 zł
Od 121 do 180 minuty* – 3 zł
Każda następna godzina* – 4 zł

Maksymalny czas wypożyczenia roweru to 12 godzin* (przekroczenie oznacza nałożenie na Użytkownika dodatkowej opłaty w wysokości 200 zł)

13. Kiedy mogę korzystać z Polskiego Roweru?
Polskie Rowery dostępne są przez 24h 7 dni w tygodniu w czasie trwania sezonu rowerowego – od 1 lipca do 30 października.
Sugerujemy aby nie przekraczać maksymalnego regulaminowego czasu wypożyczenia – 12 godzin

14. Ile rowerów mogę wypożyczyć jednocześnie?
Możesz wypożyczyć do 4 rowerów pod warunkiem posiadania odpowiednich środków na koncie w systemie:
– 1 rower – 10 zł
– 2 rowery – 20 zł
– 3 rowery – 30 zł
– 4 rowery 40 zł

15. Podchodzę do stacji. Na ekranie terminala nic nie widać. Czy stacja działa?
Z uwagi na włączoną opcję oszczędzania energii wszystkie terminale mają domyślnie wyłączone ekrany. Wystarczy dotknąć zielonego przycisku ENTER aby wzbudzić stację. Po upływie 3 sekund na ekranie pojawi się menu główne. Możesz rozpocząć proces wypożyczenia

16. Jak sprawdzić ile rowerów jest dostępnych w wybranej stacji?
Po wzbudzeniu ekranu stacji w dolnej jego części widać różnokolorowe prostokąty:
– zielone – rower jest gotowy do wypożyczenia
– niebieskie – rower został zarezerowowany przez innego użytkownika
– czerwone – brak roweru w stacji lub jest niedostępny
– czarne – rower jest serwisowany – jest niedostępny dla użytkownika

17. Co zrobić kiedy podczas wypożyczenia rower nie chce wypiąć się z wybranego uchwytu?
Skorzystaj z innego roweru dostępnego w stacji. Możliwie najszybciej skontaktuj się z naszą infolinią lub zgłoś awarię przez aplikację mobilną

18. Gdzie mogę zwrócić rower?
Rower możesz zwracać w dowolnej stacji działającej w Systemie Polski Rower. Aby odszukać najbliższą skorzystaj z aplikacji mobilnej i wybierz opcję – Znajdź Stację/Mapa

19. Co zrobić kiedy rower nie nadaje się do jazdy?
Jeśli zauważysz że rower jest w jakikolwiek sposób uszkodzony (brak powietrza, zerwany lub luźny łańcuch, uszkodzone oświetlenie, brak plastikowej końcówki na końcu uchwytu dokującego lub jakikolwiek inny defekt) prosimy o kontakt z naszą Infolinią lub zgłosić awarię w aplikacji mobilnej

20. Co zrobić jeśli pomimo wpisywania poprawnego przejścia procedury wypożyczenia w terminalu stacji wyświetla się komunikat „brak wybranego roweru w stojaku”?
Sprawdź czy wybrany przez Ciebie rower nie jest już zarezerwowany przez kogoś innego
Skontaktuj się z infolinią i poinformuj nas o tym fakcie. Jeśli jest dostępny inny rower – spróbuj go wypożyczyć

21. Inny użytkownik wypożycza rower za pomocą klawiatury w stacji. Czy w tym czasie mogę wypożyczyć rower za pomocą aplikacji mobilnej?
Użytkownik wypożyczający rower za pomocą klawiatury w stacji jest nadrzędny w stosunku do aplikacji mobilnej. Poczekaj aż zakończy proces wypożyczania. Jeśli nie system automatycznie ustawi Twoje wypożyczenie w kolejce, a wypożyczenie Twojego roweru nastąpi po zakończeniu wcześniejszej operacji?

22. Podczas jazdy coś stało się z moim rowerem. Co robić?
Odprowadź go do najbliższej stacji i poinformuj o jego niesprawności Infolinię. Możesz też zgłosić awarię poprzez aplikację mobilną

23. Nie chcę już korzystać z systemu Polski Rower. Co muszę zrobić aby usunąć konto?
Napisz do nas mail na adres bok@polskirowermiejski.pl podając pełne dane osobowe, numer konta (zwrócone zostaną niewykorzystane środki) oraz deklarację chęci usunięcia konta

Wszelkie dodatkowe informacje możesz uzyskać kontaktując się z Infolinią 33 444 88 80
Życzymy przyjemnego i bezpiecznego korzystnia z Polskiego Roweru